lørdag den 7. januar 2017

Ugens

… lige et øjeblik …
Mon Gud har travlt?
Der er ingen tvivl om, at vi har travlt, mon ikke for travlt. En sang fra ungdommen havde en linje, der lød i denne retning: ’Bange for at komme for sent til livets ende’. Vi har ’fast food’, ’quick lunch’, ’instant’ dit og dat. Jeg kan huske, da jeg som dreng hørte om ’lyn frost’ mad, hvilken revolution. Ham, der havde firmaet, kørte i en kæmpe amerikaner bil. Han var noget, (døde ret ung). Der er en tendens til, at vi overfører denne her og nu kultur til vores kristenliv. Hvorfor svarer du ikke NU Gud? Det er nu ikke noget nyt, man kan bare læse i Salmerne, der er ret mange bønner, der rumme samme ide: ’Hør mig NU Gud.’ Mon det giver Gud stress? Jeg tror det ikke. Jeg hører selv til dem, der gerne vil have svar i en fart. Men Guds svar er ofte: ’Vent og se’, ’Stol på mig, så griber jeg ind’, ’Vær stille og vent’. Gud har god tid, det er kun os, der har for travlt.

”Elskede venner, husk på, at for Gud er én dag som 1000 år, og 1000 år som én dag. Opfyldelsen af Guds plan er ikke blevet forsinket, sådan som nogle mener. Men han er uhyre tålmodig over for menneskeheden, fordi han ikke ønsker, at nogen skal gå fortabt, men at alle kan få lejlighed til at tage afstand fra deres synd og tage imod hans frelse.” 2. Pet. 3:8-9

Ingen kommentarer:

Send en kommentar